Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Απάντηση για τα σχολεία της Γορτυνίας σε άρθρο του Πρετεντέρη

Η απάντηση προς τον κ. Ι. Κ. Πρετεντέρη απ’ τους μαθητές της Γορτυνίας

Είμαστε μαθητές του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Βυτίνας. Αφού διαβάσαμε το άρθρο του κ. Ι. Κ. Πρετεντέρη στην εφημερίδα Το Βήμα, θελήσαμε να απαντήσουμε σε κάποιες ανακρίβειες, ελπίζουμε όχι ηθελημένες:
1)    Τα τρία σχολεία στα χωριά μας δεν είναι απλώς Γυμνάσια, αλλά Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις, στα οποία φοιτούμε όχι 59 μαθητές, όπως αναφέρεται, αλλά 124 εκ των οποίων οι 65 στις Λυκειακές Τάξεις.
2)    Επειδή κάποιοι καθηγητές συμπληρώνουν το ωράριό τους πηγαίνοντας σε περισσότερα από ένα σχολεία, ο πραγματικός αριθμός τους δεν είναι 46 αλλά 32.
3)    Επειδή έγινε σύγκριση των αποστάσεων στην περιοχή μας με παράδειγμα την απόσταση Αθήνας-Γλυφάδας, οφείλουμε να διευκρινίσουμε ορισμένα πράγματα:

Μπορεί να μην έχουμε κυκλοφοριακό και φανάρια, οι συνθήκες όμως κάνουν την μεταφορά μας επικίνδυνη και κουραστική. Καθημερινά βρισκόμαστε στο λεωφορείο από τις 7 π.μ. αντιμετωπίζοντας αντίξοες καιρικές συνθήκες (πάγος, χιόνι, θερμοκρασίες υπό του μηδενός). Επιπλέον, οι δρόμοι που διανύουμε καθημερινά για να φθάσουμε στο σχολείο μας είναι στενοί, γεμάτοι λακκούβες, στροφές και σε ορεινό μέρος που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με το Λεκανοπέδιο. Μάλιστα κάποιοι από εμάς ζούμε σε ήδη μεγάλη απόσταση από τα υπάρχοντα σχολεία.
4)    Η συγχώνευση των σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα την ερήμωση των χωριών μας. Ήδη κάποιοι συμμαθητές μας έχουν προγραμματίσει να μετακομίσουν στην Τρίπολη με τις οικογένειές τους, ενώ κάποιοι άλλοι ενδεχομένως να εγκαταλείψουν το σχολείο. Έτσι, όπως πάμε, δε θα μείνει κανείς στην επαρχία.
5)     Όσον αφορά το ιστορικό κομμάτι, πρέπει να ξέρετε ότι τα συγκεκριμένα σχολεία δεν έχουν ιδρυθεί από βουλευτές που ήθελαν να βολέψουν τους δικούς τους. Αντιθέτως, έχουν μια ιστορία πολλών χρόνων (κάποια από αυτά υπάρχουν ήδη από τον 19ο αιώνα, π.χ. ο Παπαφλέσσας φοίτησε στο σχολείο της Δημητσάνας).
6)    Είμαστε σίγουροι πως το ελληνικό Δημόσιο δεν έπεσε έξω εξαιτίας των τριών αυτών σχολείων της Αρκαδίας αλλά από ανθρώπους που με λάθος πολιτική κυβερνούσαν τόσα χρόνια την χώρα μας. Φοβούμαστε μήπως αυτή η μεταφορά ευθυνών πάνω μας («Ποιοι τα φάγαμε») γίνεται για να καλύψει τις ευθύνες των πολιτικών.

    Τέλος, προσκαλούμε τον κ. Ι. Κ. Πρετεντέρη να επισκεφτεί την ορεινή Αρκαδία για μια εβδομάδα μέσα στον χειμώνα και να διανύσει την διαδρομή Λαγκάδια-Βυτίνα ή Δημητσάνα-Βυτίνα στις 7 πμ με -5 βαθμούς θερμοκρασία, προτού παραλληλίσει την απόσταση που χωρίζει τα σχολεία μας με αυτή της Γλυφάδας από την Αθήνα.

Ά

ρης Aναστασίο

υ

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Πάσχα σημαίνει Πέρασμα, Έξοδος


Η ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΣΧΑ
«Το πάσχα ημών εθυσιάσθη υπέρ ημών, ο Χριστός». Κορινθίους Α’ ε:7


Πάσχα σημαίνει Πέρασμα, Έξοδος

Στην Παλαιά Διαθήκη ο λαός Ισραήλ επί τετρακόσια χρόνια υπέμεινε στην Αίγυπτο τη δουλεία και την καταπίεση των Φαραώ. Στο τέλος, δεν άντεξε και στράφηκε και πάλι στην εκζήτηση του Θεού, από Τον οποίο είχε απομακρυνθεί στην ξένη γη που ζούσε. Ο Θεός ανταποκρίθηκε στη φωνή τους με αγάπη κι έστειλε το Μωυσή να τους οδηγήσει στην ελευθερία που ποθούσαν, με σκοπό μάλιστα να τους χαρίσει τη δική τους πατρίδα, όπως τους είχε υποσχεθεί. Τη Γη της Επαγγελίας. Ο Θεός έδειξε την απόλυτη εξουσία και δύναμή Του, χτυπώντας τη γη της δουλείας και τον αμετανόητο Φαραώ με δέκα οδυνηρές πληγές. Για τους πιστούς Του είχε έρθει η ώρα της Εξόδου. Όμως, αυτή η έξοδός από την ξένη γη οριοθετήθηκε με μία θυσία απαραίτητη για όλους. Ήταν εντολή του Θεού: «Ας λάβωσιν εις εαυτούς έκαστος εν αρνίον… το δε αρνίον σας θέλει είσθαι τέλειον, αρσενικόν ενιαύσιον… και θέλετε σφάξει αυτό προς το εσπέρας», «και το αίμα θέλει είσθαι εις εσάς διά σημείον επί των οικιών, εις τας οποίας κατοικείτε· και όταν ίδω το αίμα, θέλω σας παρατρέξει, και η πληγή δεν θέλει είσθαι εις εσάς …» Έξοδος ιβ:3-6,13. Έτσι, ξεκίνησε ο λαός Ισραήλ την πορεία του από τη γη της δουλείας προς τη γη της επαγγελίας. Σε ενθύμηση, λοιπόν, αυτού του Περάσματος, της Εξόδου, γιόρταζαν και γιορτάζουν το Εβραϊκό Πάσχα. Βεβαία, κάποιος μπορεί να ρωτήσει: Τι σχέση έχουν όλα αυτά μ’ εμάς σήμερα; Αλήθεια, εμείς ποια Έξοδο γιορτάζουμε και από πού;

Ο απόστολος Παύλος γράφει για τα γεγονότα και τις εντολές της Παλαιάς Διαθήκης: «Ταύτα δε πάντα εγίνοντο εις εκείνους παραδείγματα, και εγράφησαν προς νουθεσίαν ημών…». Κορινθίους Α’ ι:11 « …τα οποία είναι σκιά των μελλόντων, το σώμα όμως είναι του Χριστού». Κολοσσαείς β:17»
Στην Καινή Διαθήκη μάς αποκαλύπτετε ότι στο σώμα του Χριστού, στην εκκλησία Του, κάθε μέλος (πρέπει να) έχει μία ανάλογη πορεία. Ένα προσωπικό Πάσχα. Μία προσωπική Έξοδο από τη γη της δουλείας και την καταπίεση της αμαρτίας και μια προσωπική πορεία προς τη γη της επαγγελίας, τη Βασιλεία των Ουρανών.
Όμως, όπως τότε έτσι και σήμερα χρειάζονται κάποιες προϋποθέσεις. Καταρχήν, ο άνθρωπος πρέπει να αναγνωρίσει την κατάστασή του. Να νιώσει ότι βρίσκετε σε ξένη γη. Ότι δουλεύει έναν ξένο αφέντη, το Διάβολο και ότι δε ζει στην ελευθερία που δίνει μόνο ο Θεός. Και τότε να βοήσει, να εκζητήσει τον Μόνο που μπορεί να τον σώσει και να τον ελευθερώσει, τον Πατέρα Θεό. Αυτή η φωνή είναι μια φωνή εκζήτησης της αγάπης και της αλήθειας, που δεν μπορεί να βρει ο άνθρωπος σ’ αυτό τον κόσμο τον πονηρό και διεστραμμένο. Και αυτή η φωνή ακούγεται και απαντιέται από την αγάπη του Θεού διά Ιησού Χριστού.
Το έργο και οι προϋποθέσεις από τη μεριά του Θεού είναι ήδη δοσμένες. «Ο Θεός δεικνύει την εαυτού αγάπην εις ημάς, διότι ενώ ημείς ήμεθα έτι αμαρτωλοί, ο Χριστός απέθανεν υπέρ ημών». Ρωμαίους ε:8. Η έξοδος από την ξένη γη της δουλείας της αμαρτίας, οριοθετήθηκε και πάλι με μία θυσία, τη θυσία του Ιησού Χριστού στο σταυρό του Γολγοθά. Το «τέλειον αρνίον». Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, είπε για τον Ιησού: «Ιδού, ο Αμνός του Θεού ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου». Ιωάννης α:29. Αυτός είναι το «Εσφαγμένον Αρνίον», που με το αίμα Του νικήθηκε ο Διάβολος από κάθε έναν πιστό. «Και αυτοί ενίκησαν αυτόν διά το αίμα του Αρνίου…» Αποκάλυψις ιβ:11. Είναι το «Αρνίον» που θυσιάστηκε από αγάπη για τον άνθρωπο, που «…παρεδόθη διά τας αμαρτίας ημών και ανέστη διά την δικαίωσιν ημών». Ρωμαίους δ:25. Είναι ο Ιησούς Χριστός που είπε στους μαθητές Του: «Μεγαλητέραν ταύτης αγάπην δεν έχει ουδείς, του να βάλη τις την ψυχήν αυτού υπέρ των φίλων αυτού». Ιωάννης ιε:13

Σήμερα σε καλεί και σένα να γιορτάσεις το δικό σου Πάσχα, την Έξοδο σου από το σκοτεινό κόσμο της αμαρτίας και το Πέρασμά σου σε μία ένδοξη πορεία ζωής προς το θαυμαστό Του φως.

«Και είδον και ήκουσα φωνήν αγγέλων… και ήτο ο αριθμός αυτών μυριάδες μυριάδων και χιλιάδες χιλιάδων, λέγοντες μετά φωνής μεγάλης· Άξιον είναι το Αρνίον το εσφαγμένον να λάβη την δύναμιν και πλούτον και σοφίαν και ισχύν και τιμήν και δόξαν και ευλογίαν». Αποκάλυψις ε:11-12

Αιμίλιος Μπαρμπάτος

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

ΚΟΥΡΑ ΝΕΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΡΤΟΚΩΣΤΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ

Την Κυριακή το απόγευμα 3 Απριλίου 2010, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ  ετέλεσε τον Κατανυκτικό Εσπερινό στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αρτοκωστά Κυνουρίας και προέβη στην κουρά του δοκίμου Μοναχού της Ιεράς Μονής  Παναγιώτου   τον οποίο μετονόμασε σε Μοναχό Παΐσιο.
Πλήθος  Κληρικών, Μοναχών και  ευλαβών προσκυνητών οι οποίοι έφτασαν με κάθε τρόπο στην Ιερά Μονή από νωρίς,  ακόμα και με λεωφορεία από την Αθήνα, συμμετείχαν  με κατάνυξη  και προσευχήθηκαν στη Παναγία να στερεώσει την Αδελφότητα της Μονής
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του αναφέρθηκε στο νόημα της Ευαγγελικής περικοπής που μας προετοιμάζει για το κοσμοσωτήριο γεγονός της Θείας Ενανθρωπήσεως και στη συνέχεια απευθυνόμενος προς το νέο Μοναχό  Παΐσιο   μεταξύ άλλων του είπε: «Είσαι,  ένας από εκείνους στους οποίους ο Θεός έχει δώσει αυτή τη δωρεά, έχει δώσει αυτή την κλήση, την κλήση για τη Μοναχική και Αγγελική πολιτεία, και γι αυτό θα πρέπει να αι­σθά­­νε­σαι και συ και οι οικείοι σου ευτυχείς και χαρούμενοι, επειδή ο Θεός σε αξίωσε μιας τέτοιας μεγάλης τιμής, και μάλιστα σε μία εποχή, κατά την οποία έχει συρρικνωθεί η αγάπη των συνανθρώπων μας για τον Θεό».
Επίσης, ο Σεβασμιώτατος έκανε λόγο στο ότι κάποιοι πιστεύουν ότι οι Μοναχοί και οι Μοναχές  είναι εκείνοι πού έφυγαν από τον κόσμο ένεκα δειλίας ή ραθυμίας, επισημαίνοντας και διευκρινίζοντας προς πάντας ότι οι Μοναχοί δεν είναι δειλοί. Το να απαρνηθεί κάποιος τον εαυτό του και κάθε κοσμική ανάπαυση, ιδιαιτέρως μάλιστα στην σημερινή εποχή, απαιτεί ηρωισμό και θυσίες. Μοναδικός γνώμονας των Μοναχών είναι η σωτηρία της ψυχής τους  αλλά και η αδιάλειπτος προσευχή για  την σωτηρία του κόσμου που έχει πολλά προβλήματα  στην καθημερινότητά του.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας επεσήμανε στους παρευρισκομένους προσκυνητές της Ιεράς Μονής Αρτοκωστάς τον αγώνα που κάνει για τα Ιστορικά Μοναστήρια της Ιεράς Μητροπόλεως Μαντινείας και Κυνουρίας, με πρώτιστο μέλημα το θέμα της επανδρώσεώς τους από Μοναχούς και Μοναχές, της αναδείξεως τους και της συντηρήσεως τους. Ευχαρίστησε και επαίνεσε τον π. Σεραφείμ Στεργίου, ο οποίος τους τελευταίους μήνες έχει καταβάλει σημαντική προσπάθεια μαζί με τους  δοκίμους Μοναχούς στο να ανασυγκροτήσει και αναδείξει την Ιερά Μονή Αρτοκωστά, υπενθυμίζοντας ότι σε αυτή τη Μονή έχουν διακονήσει Μοναχοί και Μοναχές με μεγάλο πνευματικό ανάστημα, με τελευταίες την μακαριστή Ηγουμένη Μακρίνα και την Μοναχή Μακαρία οι οποίες μαρτύρησαν για την πίστη τους εντός της Ιεράς Μονής βρίσκοντας τραγικό θάνατο από τα χέρια αδίστακτων ληστών.
                                  Η Ιερά Μονή Αρτοκωστάς

            Ιστορικό και γραφικότατο μοναστήρι, το αρχαιότερο μοναστικό κέντρο της Τσακωνιάς. Βρίσκεται στον Πάρνωνα, πάνω σε παρακαμπτήριο  δρόμο του οδικού άξονα  Αγίου Ανδρέα - Πραστού. Είναι αφιερωμένο στην Παναγία. Το πρώτο όνομα της Μονής ήτο Παναγία η Εορτακουστή, όμως από τους συνεχείς κατακτητάς εκ΄ παραφθοράς ονομάστη Αρτοκωστά   τον δέκατο έκτον αιώνα ( 16ο αιώνα ). Περιβάλλεται από συνεχόμενα κτίσματα με χαγιάτια και πυργίσκους. Στο κέντρο βρίσκεται το καθολικό, που είναι σταυροειδής ναός με τρούλο.
            Κοντά στο μοναστήρι υπάρχουν τα ερείπια της Μονής Κάτω Παναγίας του 12ου αιώνα. Εδώ βρισκόταν η εικόνα της Παναγίας Εορτακουστής που είναι αφιέρωμα των Παλαιολόγων.  Η εικόνα, που έχει αφιερώσεις του αυτοκράτορα Ιωάννη Η' Παλαιολόγου και του Ιωάννη Κατακουζηνού, είναι σήμερα στην Ιταλία. Τα ερείπια της παλιάς μονής διακρίνονται από το δρόμο,  λίγο πριν από τη Μονή.
              Η Μονή πυρπολήθηκε από τον Ιμπραήμ το 1826.   Το καθολικό ξανακτίστηκε το 1865. Σήμερα λειτουργεί σαν ανδρώα  Μονή.
            Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Μαντινείας και Κυνουρίας

Κυριακή 3 Απριλίου 2011

Ο ΟΡΦΕΑΣ ΣΤΟΝ 21ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΧΟΡΩΔΙΩΝ ΤΗΣ Χ.Ο.Ν.

ΧΟΡΩΔΙΑ «ΟΡΦΕΑΣ» ΤΡΙΠΟΛΗΣ
ΦΩΤΑΚΟΥ 10 - Τ.Θ. 64 - 221 00 ΤΡΙΠΟΛΗ
Τηλ.: 2710 224622 κιν. Προέδρου: 6977948899




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο ΟΡΦΕΑΣ ΣΤΟΝ 21ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΧΟΡΩΔΙΩΝ ΤΗΣ Χ.Ο.Ν.

Το Σάββατο 9 Απριλίου 2011 η ανανεωμένη παιδική χορωδία του «Ορφέα» θα συμμετάσχει στον 21ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Χορωδιών που διοργανώνει η Χορωδία & Ορχήστρα Νέων (Χ.Ο.Ν.) στο Π. Φάληρο. Την χορωδία έχει προετοιμάσει η μαέστρος κα. Μαριλένα Κουζίνη, η οποία έχει αναλάβει την διεύθυνση και διδασκαλία των παιδιών από το 2010. Το πρόγραμμα αποτελείται από επιλογές ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής είναι ο πρόεδρος της Χ.Ο.Ν., κ. Στέφανος Λέκκας.
Καλή επιτυχία στα μικρά παιδιά που αποτελούν το φυτώριο του «ΟΡΦΕΑ».

www.orfeastripolis.gr

Διατίθεται το επετειακό
γραμματόσημο του «Ορφέα»

Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α που αφορά καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ


Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α
  29-03-2011 

Στην Τρίπολη σήμερα, 29 Μαρτίου 2011 συγκεντρωθήκαμε – το ΔΣ της ΕΛΜΕ Αρκαδίας, ο
Δήμαρχος Τρίπολης,  αντιδήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι Τρίπολης,  οι πρόεδροι
τοπικών συμβουλίων:  Βουρβούρων,  Αλέας,  Κανδάλου,  Κερασιάς,  Βλαχοκερασιάς, 
Νεστάνης, Λουκά, Δάρα, Αγιωργίτικων και εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων Τρίπολης - 
για να συζητήσουμε τις επιπτώσεις από την επικείμενη εφαρμογή απόφασης του
Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ που ανακοινώθηκε την Κυριακή 13-03-2011  και αφορά καταργήσεις και
συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό μας.  
Κοινή πεποίθηση όλων των παρισταμένων είναι πως η παραπάνω απόφαση είναι
βεβιασμένη και ελήφθη χωρίς να δοθεί απαραίτητος χρόνος για διαβούλευση και διάλογο
με τις τοπικές κοινωνίες˙ δημιουργεί δε προβλήματα όπως: 
· Ανισότητες στις συνθήκες μάθησης των μαθητών που καλούνται να μετακινηθούν
καθημερινά μεγάλες αποστάσεις σε δύσκολο οδικό δίκτυο,  έναντι άλλων μαθητών
των πόλεων.
· Αύξηση της μαθητικής διαρροής
· Ερήμωση της υπαίθρου,  αφού θεωρείται βέβαιο πως κάποιες οικογένειες θα
αναγκαστούν να μετοικήσουν.
Το σημερινό επίπεδο παρεχόμενης εκπαίδευσης στα υπό κατάργηση σχολεία είναι πολύ
υψηλό.  Τα σχολεία έχουν να επιδείξουν υποδειγματικό διδακτικό,  κοινωνικό και
πολιτιστικό έργο.  Στα ολιγομελή τμήματά τους βελτιστοποιούν τα εκπαιδευτικά
αποτελέσματα.
Οι παραπάνω σκέψεις μας οδηγούν στο να εκφράσουμε την αντίθεσή μας για τις
συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων. Αποφάσεις που αφορούν τον εκπαιδευτικό


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Ακαδημία ς 12, 221 00 Τρίπολ η
Τη λ. 2710234363, FAX 2710231113
e-mail: elmearkadias@gmail.com
http://elmearkadias.blogspot.com
Τρίπολη 29 Μαρτίου 2011 

ΠΡΟΣ
1. Υπουργό Παιδείας,  Δια Βίου Μάθησης και
Θρησκευμάτων κα. Άννα Διαμαντοπούλου

ΚΟΙΝ.
1. Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων
κ. Δημήτρη Ρέππα
2. Βουλευτή Αρκαδίας κ. Οδυσσέα
Κωνσταντινόπουλο
3. Βουλευτή Αρκαδίας κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο
4. Διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Π. &
Δ. Εκπαίδευσης Πελοποννήσου
5. Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Αρκαδίας
6. Δημάρχους, Δημοτικά και Τοπικά
Συμβούλια των Δήμων: Τρίπολης,
Μεγαλόπολης, Γορτυνίας, Βόρειας και
Νότιας Κυνουρίας
7. Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων Αρκαδίας
(δια των Διευθυντών των Σχολικών
Μονάδων)
8. Σχολικές Μονάδες Αρκαδίας
9. ΜΜΕ
10. ΟΛΜΕ